در سالهای گذشته بسته بندی سنگهای ساختمانی در ایران از اهمیت اندکی برخوردار بود و بیشتر در زمینه صادرات آن هم به کشورهای اروپایی حائز اهمیت بود. با ورود رقبایی چون کشورهای چین و ترکیه و همچنین هند به کشورهای همسایه این احساس به وجود امد تا در بحث صادرات به کشورهای همسایه ، اهمیت بسته بندی از اولویت بالاییی برخوردار گردد به نحوی که مشاهده میشود بسته بندیهای سنگهای ارسالی به کشورهایی چون عراق در سطح استاندارد پالت بندی اروپا میباشد.
هدف اصلی از بسته بندی سنگ این است که در فاصله زمانی انبار داری، حمل و نقل و توزیع ، صفات و مشخصات مهم ســـنگ حفظ شده و از صدمات و خطرات احتمالی جلوگیری شود.
به طور کلی بسته بندی سنگ وظایف زیر را دارا میباشد :
1- نقــش حفاظتی : نقـــش حفاظت و نگهداری ســـــنگ (مهار فیزیکی کالا) در مراحل حمل و نقل ، انبارداری ، عرضه و فروش
2-نقش اطلاع رسانی : اطلاع رسانی و معرفی محصول و ارائه اطلاعات مورد نیاز به مشابه یک فروشنده
3- نقش هویت بخشــــی : هویت بخشی به کالای درون بسته بندی با استفاده از طراحی مناسب
4- نقش تبلیغاتی و فروش : افزایش سهم بازار از طریق عامل جذابیت و ترغیب برای فروش
- ابعاد جعبهها باید به گونه ای باشد که به سهولت قابل حمل دستی باشند.
- محل هایی بر روی جعبه باید تعبیه شوند که حمل و نقل دستی آن را راحتتر سازد.( به طور مثال مکانهایی که به عنوان دستگیره و یا سوراخهایی به این منظور )
- بسته بندی به سهولت قابل استفاده باشد و بدون اینکه به محصول درون آسیب وارد شود قابلیت باز شدن داشته باشد .
-
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *